În culise: O zi în viața unei asistente medicale

Pacienții sunt bine familiarizați cu ceea ce se întâmplă în timpul unei sesiuni de hemodializă la un centru NephroCare – cel puțin din perspectiva lor.

Dar ce se întâmplă în culise, înainte ca primii pacienți să ajungă dimineața și după ce ultimii pacienți pleacă seara?

Ora 6 :00 – Startul la prima oră

Cu mult înainte de sosirea pacienților, pentru personalul clinicii noastre începeactivitatea  În zorii zilei, înainte de ora 6 :00, primii membri ai personalului încep să apară în grupuri mici. Pe majoritatea, o ceașcă fierbinte de cafea îi  ajută să înceapă ziua cu dreptul. De asemenea, acest moment este o șansă de a discuta pe scurt evenimentele din ziua anterioară  și de a parcurgeprogramul zilei.

De la ora 6 :00 la 6 : 30 – Timpul de pregătire

Schimbul de dimineață pentru pacienți începe la ora 6:00. Echipa centrului are o perioadă scurtă de timp pentru a pregăti totul corect, astfel încât lucrurile să funcționeze fără probleme odată cu sosirea pacienților. Pe lista de activități zilnice sunt:

  • Pornirea stației de apă și a sistemului central de distribuție (CDS )
  • Verificarea calității și durității apei, efectuarea unui test de clor
  • Pornirea și verificarea aparatelor de dializă, verificarea dezinfectantului rezidual cu ajutorul unei benzi de testare
  • Montarea  liniilor de sânge și a dializoarelor. Pregătirea tuturor materialelor pentru tratament. Pregătirea anticoagulantului  pentru fiecare pacient.
  • Pregătirea separată a materialelor de conectare pentru pacienți cu un cateter venos central Prepararea soluțiilor dezinfectante

De laora 6:00– Sosirea pacienților

Din acest moment, munca asistenților medicali  devine vizibilă pentru pacienți. Fiecare sesiune de dializă începe prin măsurarea greutății corporale a pacientului și spălarea brațului cu fistulă cu apă și săpun.  Pacientul prezintă cardul de sănătate pentru validarea ședinței de tratament.

De la 6:00 la 11 : 00 – Efectuarea dializei

Terapia noastră standard este de 250 de minute. În acest timp, cea mai importantă sarcină a asistenților este monitorizarea pacienților și asigurarea celui mai bun tratament posibil fără probleme.

Asistentele noastre medicale lucrează cu dăruire pentru a avea grijă de fiecare pacient, acordându-le atenția și timpul necesare conform cerințelor lor individuale. Atunci când timpul permite, asistentele medicale pregătesc materialele pentru încheierea sesiunilor de tratament și se pregătesc să întâmpine următorul grup de pacienți.

Întreaga zi este ocupată

Atunci când nu supraveghează pacienții, personalul nostru are o varietate de alte sarcini zilnice de îndeplinit, cum ar fi:

  • Înregistrarea datelor într-o bază de date electronică (EuCliD)
  • Planificarea analizelor de laborator, prelevarea de probe sânge și pregătirea eprubetelor pentru analize; introducerea rezultatelor analizelor în EuCliD
  • Completarea zilnică a documentelor de control al calității și de protecție a mediului
  • Administrarea medicației specifice Educație medicală a pacientului

Ora 11:30 – Încheierea sesiunii de dimineață

Dimineața  trece foarte repede. Atunci când primele grupuri de pacienți au terminat tratamentul, procesul de dezinfecție  chimică a aparatelor de dializă este deja în curs. În curând începe dezinfecția suprafețelor. . În final, camera de tratament este predată personalului de curățenie.

Urmează: manipularea, transportul și depozitarea deșeurilor.

Asigurarea unui tratament de calitate

Participând regulat la sesiuni de instruire și cursuri de instruire online, putem să îndeplinim sarcini care necesită un  nivel ridicat de competență  și să respectăm cele mai noi ghiduri de asistență medicală. Calitatea îngrijirii pe care o oferim pacienților este monitorizată în mod regulat prin audituri locale sau externe, vizite periodice de evaluare și verificări efectuate de autoritățile locale.

Parte a unei echipe mai mari

Din perspectiva unui pacient, ar părea că tratamentul de dializă poate fi realizat doar de asistentul medical Dar acest lucru este departe de adevăr. Fără medici, tehnicieni, departamentul IT, alte funcțiuni suport din centru sau departamente suport din sediul central, centrul de dializă nu ar putea să funcționeze.  Materialele și medicamentele pentru tratament trebuie comandate și depozitate corespunzător. Aparatele și clădirea trebuie întreținute și reparate, dacă este necesar, iar sistemul nostru IT ne permite să introducem datele în mod exact și rapid. Iar acestea sunt doar o parte dintre activitățile suport.

Munca continuă până la ora 22, iar la sfârșitul unei zile, începe pregătirea pentru următoarea zi. Prin toate acestea, munca în echipă este ceea ce ne unește , permițându-ne să oferim pacienților noștri îngrijiri de cea mai bună calitate.