Al treilea obicei alimentar bun

Gătiţi corect alimentele pentru a le reduce conţinutul de potasiu

Potasiul este un element esenţial în nutriţia noastră. El joacă un rol important în contracţia musculară, dar la fel de important pe cât este, un nivel mare al potasiului în sânge devine o problemă. Reţineţi că şi inima este tot un muşchi şi că prea mult potasiu în sânge poate fi periculos.

Bine, dar de ce trebuie să am grijă de nivelul potasiului?

Una dintre funcţiile rinichiului este aceea de a regla nivelul de potasiu în sânge. Ceea ce este în plus, este eliminat. Atunci când rinichiul nu îşi poate îndeplini corect această funcţie, nivelul de potasiu din sânge creşte.

Cu toate că dializa elimină eficient potasiul, cantitatea de potasiu din sânge se reface rapid între şedinţele de dializă. De aceea trebuie să aveţi grijă să nu consumaţi prea mult potasiu.

Deci, ce alimente conţin potasiu?

Aproape toate organismele vii conţin potasiu, adică toate fructele şi legumele. Desigur, există diferenţe. Pastele şi orezul alb, de exemplu, conţin mai puţin potasiu. Însă, pur şi simplu nu îl puteţi evita. Secretul este să ştiţi cum să preparaţi mâncarea.

Deci, cum prepar mâncarea ca să-i scad conţinutul de potasiu?

Trebuie să schimbaţi modul în care pregătiţi cartofii şi legumele. Este uşor şi o să vă obişnuiţi repede.

Mai întâi trebuie să feliaţi / tăiați cubulețe legumele şi să le ţineţi în apă călduţă cel puţin două ore. Apoi aruncaţi apa şi gătiţi-le, schimbând apa o dată pe parcursul fierberii. Astfel îndepărtaţi o mare parte din potasiu. Nu folosiţi apa în care au fiert legumele la prepararea altor mâncăruri sau sosuri.

Ce zici de fructe proaspete?

Puteţi să serviţi zilnic doar o porţie de fructe proaspete; următoarea trebuie să fie fructe din compot. Încercaţi să reduceţi la minim consumul de fructe cu conţinut mare de potasiu, cum ar fi bananele şi fructele uscate.

Cum pot să-mi dau seama că am un nivel crescut de potasiu în sânge?

Aşa cum am mai spus, un nivel crescut de potasiu poate fi foarte periculos. Dacă aveţi o senzaţie ciudată de usturime în gură, pe limbă, sau dacă vă furnică picioarele şi vă simţiţi slăbit, trebuie să consultaţi imediat medicul.

Rețineți:

  • nivelurile crescute de potasiu în sânge sunt periculoase
  • felierea, înmuierea şi modul de gătire scad conţinutul de potasiu al cartofilor, legumelor şi fructelor
  • dacă aveţi semne de hiperpotasemie, consultaţi imediat medicul

Subiecte asemănătoare

fosfaţi

Fosfaţii sunt importanţi pentru organism, pentru oase tari, dinţi puternici şi pentru activitatea musculară.