myCompanion este o aplicație mobilă dezvoltată ca serviciu adițional pentru pacienții Fresenius. Utilizarea aplicației este gratuită, voluntară și personalizată pentru fiecare pacient în parte. Pentru prima dată, pacientul are posibilitatea să vadă datele sale de tratament. Acestea sunt foarte corecte deoarece provin direct din baza de date utilizată în centrul de dializă, numită EuCliD. Se pot vizualiza datele de tratament dar și rezultatele analizelor de laborator, astfel încât pacientul își poate monitoriza evoluția stării de sănătate și se poate implica activ în tratament. Aplicația este disponibilă pentru telefonul mobil; informația poate fi ușor împărtășită cu familia sau cu prietenii. Aplicația se poate descărca gratuit din Google Play sau Apple appstore.
Aplicația myCompanion pentru telefonul mobil


6. Sunteți gata să explorați conținutul aplicației myCompanion! Asigurați-vă că dispozitivul este conectat la internet, ca să se încarce cele mai recente informații despre tratament. Dacă aveți întrebări despre cum se utilizează aplicația, consultați secțiunea de întrebări frecvente & răspunsuri de mai jos sau întrebați asistenta medicală din centrul în care faceți dializă.
FAQ
Nu știu cum să instalez aplicația. Cine mă poate ajuta?
Urmați pașii de mai jos sau rugați un membru al familiei sau un prieten să vă ajute. De asemenea, și asistenta medicală din centrul de dializă vă poate ajuta.
Nu pot să intru în aplicație. Sunt blocat în ecranul de înregistrare. Cum procedez?
Probabil că nu ați primit codul de acces (token-ul) din centrul de dializă. Cereți-l de la asistenta medicală când mergeți la următoarea ședință de dializă.
Codul de acces nu funcționează și primesc mesaj de eroare. Ce pot face?
Codul de acces este valabil doar 24 de ore. După 24 de ore acesta expiră și va trebui să cereți din centrul de dializă un cod nou. Fiecare cod se poate utiliza doar pe un singur dispozitiv. Dacă doriți să utilizați aplicația pe mai multe dispozitive mobile, trebuie să cereți mai multe coduri de acces.
Trebuie să îmi schimb telefonul mobil. O să pierd datele din aplicație?
Datele din aplicație provin din baza de date utilizată în centrul de dializă (EuCliD). Trebuie să cereți un cod nou de acces pentru noul telefon. Informațiile rămân disponibile.
Nu îmi mai pot accesa aplicația. Cum să procedez?
Dacă ați participat la proiectul pilot, trebuie să faceți un update al aplicației pentru a descărca ultima versiune și să utilizați un nou cod de acces.
Poate un membru al familiei sau un prieten să instaleze aplicația și să vadă datele mele?
Da, ei pot instala aplicația însă va trebui să cereți câte un cod de acces nou pentru fiecare dispozitiv. În plus, va trebui să vă dați consimțământul când aceștia instalează aplicația.
Nu doresc să mai utilizez aplicația. Cum o șterg?
Puteți să dezinstalați aplicația în același mod ca pentru orice aplicație de pe dispozitivul dvs. Dacă utilizați un dispozitiv de tip Android, mergeți la meniul de gestionare applicații (‘manage applications’) și selectați de acolo butonul de ștergere. Dacă utilizați un dispozitiv de tip iPhone țineți apăsat pe iconiță până ce aceasta este selectată și apoi apăsați pe cruciulița de pe iconiță (sau butonul Șterge).
Nu doresc să mai utilizez aplicația. Îmi veți stoca datele?
Dvs. vedeți aceleași date pe care și echipa medicală din centrul de dializă le vede în baza de date utilizată în clinică (EuCliD). Deoarece acestea sunt necesare pentru luarea deciziilor cu privire la tratamentul dvs., datele nu vor fi șterse.